עיצוב חנויות: ככה הופכים חנות רגילה לחנות מנצחת!

 

מרגישים שבית העסק שלכם מדשדש ומקרטע? שהחנות אינה מצליחה למשוך מספיק קונים? מעצבת הפנים רונית טל מסבירה שהחנות מהווה, למעשה, גם כחלון ראווה וכרטיס ביקור של בית העסק וגם כתעודת הזהות וה- DNA שלו.

 

מעצם היותה ליבת העסק, במידה ומטיבים לעשות שימוש בכלים הנכונים, ניתן להפוך את החנות לסוכנת השיווק הטובה והאפקטיבית ביותר, מאחר ויש ביכולתה לשדר אל הלקוחות בדיוק את המסר שאתם מעוניינים להעביר להם.

 

רונית טל מציינת שתחום עיצוב חנויות מכוון לחידוד המסר הנכון והטמעתו בקרב ציבור הלקוחות, וכאשר יודעים כיצד לעשות זאת בצורה מוקפדת ומדויקת, אזי אפשר להפוך כל חנות סטנדרטית רגילה לחנות מנצחת!

 

שילוב של אלמנטים פסיכולוגיים להענקת חוויית רכישה נעימה

עיצוב חנויותעיצוב חנויות דורש תכנון מושכל, זאת כדי לאפשר מחד ניצולת חלל מיטבית, ומנגד לגעת במגוון רחב של פרמטרים שונים, החל ממיקומם הנכון של הפונקציות השונות בחנות, דרך בחירת הקונספט העיצובי, וכלה בבחירת חומרי הגלם, התאורה, הציוד, הריהוט וכן הלאה.

 

רונית טל מוסיפה שלהבדיל מעיצוב הפנים במגזר הפרטי שמתמקד בהיבט העיצובי, תוך כדי התאמתו לצרכיו, טעמיו ואורח חייו של לקוחו, מטרתו של עיצוב הפנים במגזר העסקי כולל לא מעט אלמנטים פסיכולוגיים.

 

הדבר מכוון להענקת חוויית רכישה נעימה, הן בקרב לקוחות קיימים אבל בעיקר בקרב לקוחות פוטנציאליים, חוויה שלא זו בלבד שהיא תניע אותם לרכישת המוצר בעת שהותם בחנות אלא גם תהפוך אותם ללקוחות קבועים ונאמנים.

 

קונספט המבדל את החנות מכל שאר מתחרותיה בסביבה לה ומעניק אופי ייחודי

ראוי לציין שעיצוב חנויות מהווה קטגוריה רחבה, ועיצוב פנים של מאפיות וקונדיטוריות יהיה שונה מזה של בתי קפה, חנויות לבגדי ספורט ומותגים או חנויות תמרוקים, אולם באופן כללי מדובר בהליך תכנוני עם קווים דמיון רבים.

 

התכנון מצריך התייחסות למספר שיקולים מרכזיים בהם גודל החנות, חלוקת החלל הפנימי לפונקציות שונות, סוג המוצרים שחנות מציעה ללקוחותיה, מיקום מתקני התצוגה שנועדו להבליט את המוצר שמעוניינים לקדם את מכירתו וכן הלאה. היבט מרכזי נוסף שעיצוב חנויות מתמקד בו נוגע למיתוג ויצירת קונספט המבדל את החנות מכל שאר מתחרותיה בסביבה לה ומעניק אופי ייחודי.

 

חשוב לזכור שבעולם העסקי אין כמעט מקום להזדמנות שנייה, ובמידה והרושם הראשוני שנחרת הנו רושם רע, הוא כמעט ואינו ניתן לשיקום. לפיכך, במידה ואתם מעוניינים למנף את בית העסק, כדאי להסתייע באיש מקצוע איכותי ובעל ניסיון.