עיצוב חנויות הגורם המכריע בין חנות מצליחה לחנות כושלת

עיצוב חנויות רונית טלהנתונים הסטטיסטיים מראים שהסביבה העסקית בישראל איננה פשוטה, כאשר שליש מבתי העסק שנפתחים מידי שנה צפויים להיסגר בתוך פרק זמן של 5 שנים. התחרות העזה השוררת בשוק, כמו גם המגוון הגדול של בתי העסק המציעים מוצרים ושירותים דומים, אינם מוסיפים לסיכויי ההישרדות שלהם.

עיצוב חנויות באופן ייחודי, בולט, מבדל ומכוון מטרה, עשוי לעתים קרובות להיות הגורם המכריע בין חנות מצליחה ומשגשגת לחנות מדשדשת שעשויה להיסגר ברבות הזמן. חשוב להדגיש שאיכות המוצרים שהחנות משווקת ורמת השירות המוענק ללקוח מהווים, אמנם, גורמים בעלי חשיבות מכרעת להגדלת מחזור המכירות ולסיכויי הצלחתו של המקום לאורך זמן, אולם אלו מותנים בדבר כלשהו שיגרום ללקוחות להחליט ולהיכנס פנימה, כמו לדוגמה המראה של החנות בהיבט העיצובי והתחושה שהיא משדרת.

הסבת תשומת לבם של עוברי האורח בתוך שלל הגירויים הסביבתיים שמציפים אותם

רונית טל, אדריכלית ומעצבת פנים הנחשבת לאחת המובילות והמשפיעות ביותר בתחום בישראל, מציינת שהסברה הרווחת בקרב אנשים רבים היא שעיצוב חנויות בא לביטוי בטיח יוקרתי, שנדליר מפואר וריהוט דקורטיבי, בעוד שמדובר בעצם בתחום שנועד ליצור תמיכה לפעולות המכירה.

מדובר בתחום שעושה שימוש במגוון גישות וכלים, הן מתחומי האדריכלות ועיצוב הפנים, והן מתחומי הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות. עיצוב חנויות נכון ומקצועי מהווה רצף של מטרות הנשענות זו על זו, כשהמטרה הראשונית הסבת תשומת לבם של עוברי האורח בתוך כל שלל הגירויים הסביבתיים שמציפים אותם, תוך כדי שימוש בגירויים שמעוררים בקרבם דחף של סקרנות להיכנס אל החנות כדי לברר את טיבה.

יצירת מרחב נקי ואסתטי המאפשר נגישות לכלל המוצרים

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שעיצוב חנויות אינו מסתכם בשכנוע העוברים והשבים להיכנס פנימה, ולאחר שהללו נתפסו ברשת, השאיפה היא לגרום ללקוחות הפוטנציאליים להיחשף אל המוצרים בדרך חווייתית ונעימה המעודדת את רכישתם. מיותר לציין שלקוח החווה רכישה נעימה עשוי להפוך מלקוח אקראי ללקוח נאמן שיתמיד לפקוד את החנות בקביעות ולאורך זמן.

מעצבת הפנים רונית טל מסבירה שבתהליך עיצוב החנויות ניתן לקחת השראה הן מהקונספט של החנות והן ממוצריה, ולהסתייע בהם לצורך התוויית הסגנון הכללי, בחירת חומרי הגלם, הריהוט, התאורה, שילוב הצבעים וכן הלאה. עיצוב חנויות נכון ומקצועי מקפיד ליצור מרחב נקי ואסתטי, המאפשר נגישות לכל המוצרים, תוך שהוא מעניק להם נוכחות ויזואלית, ואף מדגיש את ערכם של אותם המוצרים והפריטים שמעוניינים לקדם את מכירתם.