רונית טל על עיצוב חנויות

עיצוב חנויות רונית טלעיצוב חנויות, הגם שהוא משתמש באותם כלים של עיצוב בתים פרטיים, הוא תחום שונה לחלוטין, בעל מטרות שונות ותוצאות שונות. בשני המקרים העיצוב הוא כלי להשגת מטרה מסוימת, אך המטרות שונות, באופן טבעי. רונית טל, מהאדריכלים המובילים בארץ, בעלת ניסיון רב בעיצוב בתים פרטיים, חנויות ועסקים שונים, מסבירה על ההבדלים בין עיצוב מסחרי לעיצוב פרטי.

 

מה המטרה?


כאשר אנו מעצבים בית המטרה היא ליצור אווירה נעימה ונינוחה, ומקום בו יוכלו הדיירים לנוח בסופו של עוד יום מפרך. בעיצוב חנויות, לעומת זאת, המטרה היא לגרום לעוברים ושבים להיכנס לחנות ולעודד את הקניה בדרכים שונות. העיצוב לבדו אינו יכול לגרום למכירה, כמובן, אך הוא כלי חשוב, כמו עובד טוב, והוא יכול ליצוא אווירה תומכת מכירה.

 

עובדים על תת המודע


עיצוב חנויות, ועיצוב בכלל, פועל על החושים שלנו ועל תת המודע האנושי. המידע נקלט בעיקר דרך חוש הראייה, אך גם בעזרת החושים האחרים שלנו, נרשם במוח ומשאיר בו חותם, גם אם איננו מודעים אליו. עיצוב נכון של מקום מסחרי מעביר את המסר המרכזי של העסק על ידי שימוש באור, צבע ועוד, והוא מהווה חלק ממיתוגו של העסק, כמו גם חלק ממערך עידוד הרכישה. כדאי לשים לב למקצועיות המעצב איתו עובדים, שכן בעיצוב פרויקטים מסחריים כל דיס-הרמוניה תיקלט גם היא מייד בתת המודע שלנו ותקטין את אמינות העסק בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. העיצוב חייב להיות מדויק, ולהיבנות מתוך הבנה אמיתית של מהות העסק.

 

שיתוף פעולה


בשל כל האמור לעיל, שיתוף הפעולה בין בעלי העסק או החנות למעצב היא חיונית ביותר. על המעצב להבין בצורה יסודית את מטרות העסק, האני מאמין שלו וצורת העבודה שלו, כדי שיוכל ליצור עיצוב שישרת את העסק בצורה הטובה ביותר. על המעצב לבחון את המודל העסקי לפיו פועל העסק, להבין מיהם קהלי היעד, מהו מיתוג החברה ונתונים אחרים כדי להשתמש בעיצוב ליצירת מסר שיווקי מדויק. בסופו של דבר, עיצוב חנויות צריך לשרת את העסק. כאשר העיצוב מדויק, הוא מעודד תגובות טובות של לקוחות ומשמש, כאמור, ככלי תומך מכירות, כלומר מתורגם לרווח כלכלי בשורה התחתונה.