טיפים שימושיים בתחום עיצוב משרדים

כל בעל עסק השואף להצלחה מבין כי עיצוב משרדים הוא אחד הכלים המרכזיים להשיג זאת. דרך עיצוב המשרד הלקוח מקבל שדרים ומסרים שיעצבו גם את דעתו רגע לפני שהגיע לאיש המכירות, ישפיעו על מידת נכונותו לרכוש את המוצר ויכריעו במידה רבה את תוצאותיה של הפגישה עם איש השירות והמכירה. אחד הכלים המרכזיים ביותר בעיצוב דעתו של האדם וההשפעות הפסיכולוגיות עליו הוא באמצעות שימוש בצבע. זוהי גם הסיבה שהצבע מהווה כלי מרכזי בעיצוב פנים בכלל. האדריכלית ומעצבת הפנים רונית טל, נותנת לנו כמה טיפים חשובים לשימוש בצבע במשרד.

 עיצוב משרדים

תחום עיסוק קובע את הצבע

צבעים משחקים תפקיד בכל דבר החשוף לעין בתחום עיצוב משרדים: בקירות, במרצפות וברהיטים. עיצוב הפנים יקבע את הנראות והצבע של כל החפצים הדוממים במשרד וכתוצאה מכך את האווירה שתשרור בו, והוא מושפע בראש ובראשונה מתחום עיסוקו של המשרד או העסק. למשל, הצבעים בהם נשתמש במשחקייה יהיו שונים מהצבעים במשרד עורכי דין מכובד. בעוד שבמשחקייה נרצה להשתמש בצבעים חזקים וססגוניים המעוררים את הילדים לפעילות, במשרד עורכי דין נשתמש בצבעים סולידיים, קצת יותר רגועים ומרגיעים ונדאג לא להגזים במידת שילוב של צבעים שונים.

 

כמות הצבעים

בכל משרד נוודא כי לא נעשה שימוש רב בצבע. ההגזמה יוצרת לחץ הן בקרב הלקוחות והן בקרב העובדים, ולחץ אינו מביא תוצאות לעסק, להיפך הוא עלול להביא לקריסתו. הקפידו להשתמש בצבעים בתבונה, ביחרו צבע סולידי שיתן את הטון, ובתוכו תוכלו לשלב נגיעות של צבעים חזקים יותר. כך תמנעו גם אפקט של סגירות והקטנת החלל. כמו כן יזהרו משימוש ביותר מדי צבעים, מראה זה יתאים אולי לחנויות המיועדות לילדים, אבל הוא בהחלט לא מתאים לעולמם של המבוגרים, שיפרשו זאת כחוסר אחריות, חוסר החלטיות וחוסר סמכותיות.

 

אל תשעממו

מן הצד השני, אל תגבילו את עצמכם לגוון אחד בלבד. מראה חד גוני הוא משעמם ומעייף, וזה ממש לא מה שתרצו לשדר ללקוחות שלכם. הצבעים משדרים במידה רבה את מי שאתם, שימוש בצבע רקע ועליו נגיעות של מספר קטן של צבעים חזקים יותר יחמיאו לכם יותר. אם יש לכם מיתוג למשרד הקפידו כי הוא יהיה הקו המוביל בכל שקשור עם עיצוב משרדים שברשותכם. האחידות המשודרת מהמיתוג היא חשובה ביותר.