להיות אדריכלית פרוייקטים מסחריים

 

Ronit_tal_Schneider_medical_centerהאדריכלית רונית טל, אחת מ-20 האדריכלים הטובים בארץ, היא אדריכלית פרוייקטים מסחריים מצליחה, במקביל להיותה אדריכלית בתים פרטיים, מהיפים בישראל. השילוב בין שני התחומים אינו פשוט, אך יש קווי דמיון ביניהם. רונית מעידה כי היא אוהבת מאוד את שני התחומים גם יחד, ומרחיבה מעט על התחום שבדרך כלל מדברים עליו פחות – עיצוב פרוייקטים מסחריים.

 

עיצוב מסחרי הוא עיצוב מותג


כל חברה או עסק, גדול או קטן, רוצים למתג את עצמם בצורה מסוימת שתבדיל בינם לבין המתחרים. עיצוב בית העסק או משרדי החברה הוא חלק בלתי נפרד מאותו מיתוג, והתוצאה היא בעלת אמירה משמעותית. לכן יש לשים דגש גם על העיצוב החיצוני של המבנה וגם על העיצוב הפנימי שלו.

 

החלל העסקי


עיצוב החלל העסקי חייב להיות פונקציונלי, כמובן, שכן מדובר, בסופו של דבר, בעסק, אך עיצוב חכם יכול למנף את צרכי העסק ולסייע בהגשמת היעדים שלו. אם מדובר בחלל מכירות, לדוגמא, ניתן להיעזר בעיצוב כדי לעודד את הקנייה על ידי רושם ותחושה מזמינה. בחלל משרדי, לעומת זאת, צריכה להיות אווירה עניינית מצד אחד, שתעודד את העובדים לעבוד, אך משפחתית ומזמינה מצד שני, כדי שיחושו בנוח, ויש דגשים נוספים, כמובן, שקצרה היריעה מלפרטם. להיות אדריכלית פרוייקטים מסחריים היא עבודה קשה, הכוללת מחקר ויישום לא פשוט, אך משתלמת מאוד, בסופו של דבר.

 

איך יוצרים אווירה ותדמית


יצירת תדמית העסק הנכונה, כלומר המיתוג שלו, ויצירת האווירה המתאימה הן החלק המרכזי של עבודת העיצוב, והבנה של התדמית והאווירה הרצויות מולידה את העיצוב עצמו. החלק הפרקטי של העיצוב כולל שימוש בתאורה, צבעים, ריהוט וחומרים מסויימים, שהמפגש ביניהם מוליד את התוצאה הרצויה.

 

הצצה לעבודתה של אדריכלית פרוייקטים מסחריים


כדי לסבר את האוזן, להלן מספר פרטים שאני צריכה לקחת בחשבון בתור אדריכלית פרוייקטים מסחריים :
• מהו האופי של החברה ומהי התדמית שבה היא מעוניינת
• מה העסק מוכר
• מהי כמות העובדים במקום ומה גדול השטח הנתון
• מהו אופי זרימת הלקוחות והאורחים
• מהם תהליכי העבודה בחברה.
• היכן ממוקם העסק


ישנם כמובן גורמים נוספים שיש להתחשב בהם ונקודת נוספות שיש לבחון לפני שניגשים לעיצוב באופן מעשי, אך אלה הן הנקודות החשובות ביותר.