אדריכלות ועיצוב פנים: פרויקטים מסחריים


תכנון פרויקטים מסחרייםאדריכלות ועיצוב חללים מסחריים מהווה תחום מורכב הדורש הבנה מעמיקה לצד ניסיון רב. גם כשמדובר באדריכל ששמו הולך לפניו בתחום הפרטי, אין הדבר מבטיח בהכרח שהוא יצליח לקצור את אותן ההצלחות בפרויקטים מסחריים, שכן התחום המסחרי דורש שימוש במספר עקרונות ליבה מהותיים במהלך תכנונו של המבנה ו\או החלל שבו פועל בית העסק.

האדריכלית רונית טל, המסווגת ברשימת עשרת האדריכלים המשפיעים ביותר בישראל, מסבירה שתכנון ועיצוב חללים מסחריים עוסק לא רק בשימוש נכון בחומרים, אביזרים, תאורה, טקסטורות וצבעים, אלא גם מצריך התייחסות למגוון רחב של פרמטרים שונים, החל מעיצוב סביבת עבודה ככלי אפקטיבי להטמעת התרבות הארגונית של בית העסק, וכלה בהעלאת התפוקה ושיפור תפעולו השוטף של הארגון.

אינטגרציה בין צורכי הארגון בראיה העסקית לבין צורכי הפרט ורווחת העובד


האדריכלית רונית טל מוסיפה שבכל הקשור לפרויקטים מסחריים, חשוב לייצר אינטגרציה בין צורכי הארגון בראיה העסקית לבין צורכי הפרט ורווחת העובד לטובת ההתייעלות, הגברת היצירתיות, ההתפתחות והצמיחה.

במסגרת עבודתו של האדריכל, הוא עשוי לעסוק במגוון סוגים של פרויקטים מסחריים בהם מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, בתי חולים, מתנ"סים, וכן קניונים, מרכזי קניות, מפעלים, חברות הייטק, משרדים, חנויות וכיוצא בזה.

תכנון אדריכלי מוקפד וחכם דורש בקיאות בפונקציות ניהוליות והבנה בתהליכים ארגוניים כתנאי הכרחי לתכנון סביבה מסחרית או סביבת עבודה אופטימלית, שתהא חסכונית ויעילה ובה בעת גם נוחה ונעימה. זאת ועוד, ההתפתחות של הארגון וצמיחתו עשויה לשנות את אופי העבודה והצרכים הארגוניים. על כן, חשוב שעיצוב הפנים יתאפיין בגמישות תכנונית.

המטרה: לשקף את חזון העסקי ולתת מענה לצרכים ארגוניים עכשוויים ועתידיים


גמישות תכנונית בפרויקטים מסחריים מאפשרת לשקף ולתת מענה לא רק לצרכים ארגוניים עכשוויים, אלא גם לתמוך בחזון העסקי ולאפשר התאמה לשינויים העתידיים הצפויים כתוצאה מכך.

עיצוב פנים מסחרי מהווה כמעין אמירה על המותג ובית העסק, ושונה מפרויקטים פרטיים גם במסרים השיווקיים שהוא אוצר בתוכו. לצורך זה חשוב שהשפה הגרפית תתחבר באופן אופטימלי אל המותג, על מנת שתוכל לשמש ככלי להטמעת המסרים הרלוונטיים שהחברה מעוניינת להטמיע בקרב באי המשרד, בהם עובדים, ספקים, לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים.

ערכים של מקצועיות, איכות, הקפדה לפרטים ותודעת שירות גבוהה, כל אלו יכולים בהחלט להשתקף מבעד לחללים המעוצבים, בהתאם לסגנונה הייחודי והלך הרוח הכללי של החברה, ולהעביר את המסרים הללו באופן סמוי או גלוי.